Göbeklitepe’deki *T* biçimli figürler, yerel ideolojilere özgü anlamlarının ötesine geçen *arkaik* kanalın en *ilksel* ürünlerinden birisiyle karşı karşıya olduğumuzu ortaya koyuyor. *Bilim insanları*, Göbeklitepe’nin ortaya çıkmasından önceki zaman dilimlerinde yalnızca kendi ölçümlerine uyan biçimde *Haç* figürünün eskiliğine dikkat çekmişti.
Bu yaygınlıktan hareketle, kitapta; Göbeklitepe’de gördüğümüz T biçimli taş figürlerinin *Haç* sembolizmine dahil olup olmadığını anlayabilmemiz için temel bir fonksiyon uygunluğunun aranması öneriliyor. Ayrıca, bu zenginliğin en bilindik örneği olan, İsa ve çarmıha gerilme sahnesi ve hikayesinin, Göbeklitepe figürlerindeki, *ölüyü diriltme* gücüne sahip anıtların, bilinen en eski örneği ola
Tükendi
Gelince Haber VerGöbeklitepe’deki *T* biçimli figürler, yerel ideolojilere özgü anlamlarının ötesine geçen *arkaik* kanalın en *ilksel* ürünlerinden birisiyle karşı karşıya olduğumuzu ortaya koyuyor. *Bilim insanları*, Göbeklitepe’nin ortaya çıkmasından önceki zaman dilimlerinde yalnızca kendi ölçümlerine uyan biçimde *Haç* figürünün eskiliğine dikkat çekmişti.
Bu yaygınlıktan hareketle, kitapta; Göbeklitepe’de gördüğümüz T biçimli taş figürlerinin *Haç* sembolizmine dahil olup olmadığını anlayabilmemiz için temel bir fonksiyon uygunluğunun aranması öneriliyor. Ayrıca, bu zenginliğin en bilindik örneği olan, İsa ve çarmıha gerilme sahnesi ve hikayesinin, Göbeklitepe figürlerindeki, *ölüyü diriltme* gücüne sahip anıtların, bilinen en eski örneği olarak görülmesi gerektiği de açıklanıyor.
Dirilme; insanlık tarihinin en eski kayıtlarında, ölen *kahraman* fedakar kurtarıcıya atfedilen bir ayrıcalıktır ve *haç* yalnızca onları ölüme gönderen bir araç değil, kendini insanlık için feda eden tüm mitsel kahramanların ortak simgesidir.