Bu kitaptaki yazıların önemli bir kısmı din-siyaset ilişkisine dairdir. İslam tarihi boyunca Kur’an, Hadis gibi temel dini metinler, semboller ve değerlerin sayısız siyasi projeler ve kirli emeller uğruna binbir çeşit istismara maruz bırakıldığı inkar edilemez bir gerçektir. Sıffin vakasında Muaviye ordusunun mızrakların uçlarına taktıkları Mushaf sayfaları bu istismar geleneğinin ilk ve en çarpıcı örneklerinden biridir. Sıffin savaşının akabinde vuku bulan tahkimname hadisesinde Harici grupların doğrudan doğruya Kur’an’ı referans göstermeleri ve En’am 6/57, Yusuf 12/40. ayetlerdeki *ini’l-hu¨kmu¨ illa lillah* (Hu¨ku¨m ancak Allah’a aittir) ifadesinden hareketle *la hu¨kme illa lillah* (Allah’a ait hu¨ku¨mden başka bir hu¨ku¨m söz konusu
Tükendi
Gelince Haber VerBu kitaptaki yazıların önemli bir kısmı din-siyaset ilişkisine dairdir. İslam tarihi boyunca Kur’an, Hadis gibi temel dini metinler, semboller ve değerlerin sayısız siyasi projeler ve kirli emeller uğruna binbir çeşit istismara maruz bırakıldığı inkar edilemez bir gerçektir. Sıffin vakasında Muaviye ordusunun mızrakların uçlarına taktıkları Mushaf sayfaları bu istismar geleneğinin ilk ve en çarpıcı örneklerinden biridir. Sıffin savaşının akabinde vuku bulan tahkimname hadisesinde Harici grupların doğrudan doğruya Kur’an’ı referans göstermeleri ve En’am 6/57, Yusuf 12/40. ayetlerdeki *ini’l-hükmü illa lillah* (Hüküm ancak Allah’a aittir) ifadesinden hareketle *la hükme illa lillah* (Allah’a ait hükümden başka bir hüküm söz konusu değildir) şeklinde bir slogan üretmeleri de Kur’an’ın yorumsal düzeydeki ilk istismarı olarak değerlendirilebilir.