Bilesin ki,
Kitap ve sünnete uygun olan tasavvuf, salikine `ihsan` makamını kazandırır.
Cebrail (as)`ın Efendimiz`e (sav) sorduğu sorulardan biriside ihsandır. İhsan makamına gelmek için hem kalp ve hem lisan ile zikretmek gerekir.
Zikir, tasavvufta önem verilen konuların başında gelir. Bununla birlikte tasavvuf ilmi güzel ahlaka da çok ehemmiyet ve önem vermektedir. Tasavvuf ulularının;
“Tasavvuf, hepsi güzel ahlaktır ahlakı senden güzel olanı
Tükendi
Gelince Haber VerBilesin ki,
Kitap ve sünnete uygun olan tasavvuf, salikine `ihsan` makamını kazandırır.
Cebrail (as)`ın Efendimiz`e (sav) sorduğu sorulardan biriside ihsandır. İhsan makamına gelmek için hem kalp ve hem lisan ile zikretmek gerekir.
Zikir, tasavvufta önem verilen konuların başında gelir. Bununla birlikte tasavvuf ilmi güzel ahlaka da çok ehemmiyet ve önem vermektedir. Tasavvuf ulularının;
“Tasavvuf, hepsi güzel ahlaktır ahlakı senden güzel olanın tasavvufuda senden fazladır.”, sözleri de buna delildir.
Şeyh Abdulvehhab Şa’rânî’nin (ks) yazmış olduğu’El- Envarül Kudsiyye’ adlı bu kitap, Kitap ve sünnete uygun olarak tasavvufu anlatması ve insanlara zikir,ahlak ve adabı öğretmesi cihetiyle pek kıymetli bir eserdir.
Kitap; mukaddime, üç bab ve hatime’den ibarettir. Mukaddime; sofi taifesinin inancı, zikir telkininin delili, hırka giydirme ve zikir adabı hakkındadır.
Birinci bab; müridin kendisiyle alakalı adabı, ikinci bab; müridin mürşidine karşı adabı, üçüncü bab; müridin diğer ihvanı ve mürşidinin dostlarına karşı olan adabı hakkındadır. Hatime (sonuç) ise; sadece şeyh ve mürit ile değil, diğer bütün umumi mahlûkat ile olan adap hakkındadır.