*Çağdaş tefsir ekolü* olarak nitelenen tefsir akımları, her ne kadar bu yüzyılda gelişim gösterseler de, bütünüyle son asırlarda varolmuş değillerdir. Her birinin tefsir tarihinde diğer ekoller bünyesinde az-çok yeri mevcuttur. *Psikolojik tefsir*e günümüzde özgün bir tefsir ekolü hüviyeti kazandırmaya çalışsak da, psikolojik yorumlamaların hem klasik tefsirler bünyesinde hem de çağdaş diğer tefsir yönelimlerinde altyapıları, uygulamaları mevcuttur.
Bu araştırmada gerek klasik dönem tefsir yaklaşımlarında gerekse çağımızdaki tefsir yönelişleri bünyesinde mevcut olan psikolojik yorumlama uygulamalarına değinilecektir. Eserlerinde psikolojik yorumlamalarıyla öne çıkan müfessirler ve tefsirleri değerlendirilecektir. Hemen hemen her tef
Tükendi
Gelince Haber Ver*Çağdaş tefsir ekolü* olarak nitelenen tefsir akımları, her ne kadar bu yüzyılda gelişim gösterseler de, bütünüyle son asırlarda varolmuş değillerdir. Her birinin tefsir tarihinde diğer ekoller bünyesinde az-çok yeri mevcuttur. *Psikolojik tefsir*e günümüzde özgün bir tefsir ekolü hüviyeti kazandırmaya çalışsak da, psikolojik yorumlamaların hem klasik tefsirler bünyesinde hem de çağdaş diğer tefsir yönelimlerinde altyapıları, uygulamaları mevcuttur.
Bu araştırmada gerek klasik dönem tefsir yaklaşımlarında gerekse çağımızdaki tefsir yönelişleri bünyesinde mevcut olan psikolojik yorumlama uygulamalarına değinilecektir. Eserlerinde psikolojik yorumlamalarıyla öne çıkan müfessirler ve tefsirleri değerlendirilecektir. Hemen hemen her tefsir ekolünün psikolojik yorumlamaya bir şekilde yer verdiği gösterilecektir. Bazı müfessirlerin ve bazı ekollerin ise psikolojik yorumlamaya daha özel ilgi gösterdikleri, daha fazla yer verdikleri ortaya konulacaktır.
Psikolojik tefsirin köklerini tefsir tarihinde aramamızın amacı, sadece tarihsel bir tespit yapmak değildir. Aynı zamanda psikolojik tefsir ekolü hüviyetiyle yapılacak çalışmalara dayanak oluşturacak kaynakları belirlemektir. Yine *psikolojik yorumlama*nın tefsirin doğasında var olduğunu gösterebilmektir.