Allâh’a îman ve tevhit ilmi karsısında niçin inanan insanlar farklı düsünce ve kanâatlara sâhiptir? Okuyucu Fusûsu’l-hikem’in ifâdeleri içinde, Cenâb-ı Hakk’ın akılları birbirinden farklı yarattığını, iki varlığa aynı sekilde ve bir varlığa da iki defa üst üste aynı tecellîde bulunmadığını, tecellîde, yaratışta tekrar olmadığını öğrendikten sonra, insanların Cenâb-ı Hakk’a dâir tasavvur ve zanlarının birbirinden farklı olduğu, yâni her bir müminin kendi zannınca bir Hakk’a inandığı, yâni “ilâh-ı mu’tekad”larının farklı olmasının t
Tükendi
Gelince Haber VerAllâh’a îman ve tevhit ilmi karsısında niçin inanan insanlar farklı düsünce ve kanâatlara sâhiptir? Okuyucu Fusûsu’l-hikem’in ifâdeleri içinde, Cenâb-ı Hakk’ın akılları birbirinden farklı yarattığını, iki varlığa aynı sekilde ve bir varlığa da iki defa üst üste aynı tecellîde bulunmadığını, tecellîde, yaratışta tekrar olmadığını öğrendikten sonra, insanların Cenâb-ı Hakk’a dâir tasavvur ve zanlarının birbirinden farklı olduğu, yâni her bir müminin kendi zannınca bir Hakk’a inandığı, yâni “ilâh-ı mu’tekad”larının farklı olmasının tabiî olduğu, sonsuz olan Hakk’ı sınırlı olan akıl ve kalplerin ihâta edemeyeceği düsüncesine ulaşacak ve Hakk’a îmânını tekrar tekrar yenileyecektir.