Meşk usulüne dayalı geleneksel eğitim yöntemleriyle, kendini geliştirmiş birçok üstat Türk musikisi hocalarımızın tedrisatından geçmiş olan Ferda Cengiz Ünal, öncelikle çeşnilerin kavratılarak, öğrenciye Türk musikisi makamlarının aktarılması gerektiğini, hocalarının da özellikle ifade ettiğini belirtmektedir. Ancak, profesyonel ve amatör eğitim kurumlarında, meşk usulünün uygulamada zayıf kaldığı bu dönemler, çeşnilerin temel oluşturduğu göz ardı edilerek, eğitim süreçlerinin ezberci yöntemle, makamlar konusuna geçilmesi sebebiyle eksik kalındığını gözlemlemiştir. Bu nedenle, solfej
Tükendi
Gelince Haber VerMeşk usulüne dayalı geleneksel eğitim yöntemleriyle, kendini geliştirmiş birçok üstat Türk musikisi hocalarımızın tedrisatından geçmiş olan Ferda Cengiz Ünal, öncelikle çeşnilerin kavratılarak, öğrenciye Türk musikisi makamlarının aktarılması gerektiğini, hocalarının da özellikle ifade ettiğini belirtmektedir. Ancak, profesyonel ve amatör eğitim kurumlarında, meşk usulünün uygulamada zayıf kaldığı bu dönemler, çeşnilerin temel oluşturduğu göz ardı edilerek, eğitim süreçlerinin ezberci yöntemle, makamlar konusuna geçilmesi sebebiyle eksik kalındığını gözlemlemiştir. Bu nedenle, solfej bilgisinin yanında, Türk musikisi makamlarının doğru ve kalıcı olarak aktarılması ve pekiştirilmesi ihtiyacı bu kitabın ortaya çıkmasına neden olmuştur.
Bu kitap, temel solfej kitabı olarak hazırlanmış bir kaynaktır. Ünal, sanatçı öğretim üyesi olarak çalıştığı, İstanbul Teknik Üniversitesi Türk Musikisi Devlet Konservatuvarı başta olmak üzere, birçok kurumda eğitimci olarak görev yaparken, akademisyenliğinin oluşturduğu profesyonel bakış açısını ortaya koymuştur. Yaklaşık 40 yılı aşkın profesyonel eğitimcilik, bestecilik ve icracılık süresinde, eksik gördüğü notları ele alarak, öğrencinin farkındalığını arttırmak, algılamasını geliştirmek, hafızasında kalıcılığı sağlamak maksadıyla, eksik gördüğü detaylı noktaları tamamlamaya çalışmıştır.