Kültürlerin birbirlerinden ayırt edici özellikleri, medeniyetin sadâsı olan mûsikî san’atının içinde gizli bir şifre gibidir. İşte bu nedenle her kültürün şifresi farklıdır. Hiç bir şifre de diğer medeniyete âit şifre ile uyuşmamaktadır. Uyuşması da gerekmemektedir. Çünkü: Kozmosun yapısına uygun değildir. Binlerce âlem içinde olan sadâ âleminin tek bir şifresi olabilir mi? Elbette olamaz.
Farklı frekansların birleşmesi ile oluşan bir mûsikî motifinin, âbide bir san’at eserine dönüşmesi, binlerce yıl süren yaşanmışlıklardan süzülerek gelen birkaç dakikalık sadâsı ve sesli ana fikridir. Kâinatın mûsikî âhengi ile dönüyor olması, bu san’atın incelikleri peşinde koşmamız için önemli bir gerekçedir. Bir mûsikî eserinin veya icrâsının,
Tükendi
Gelince Haber VerKültürlerin birbirlerinden ayırt edici özellikleri, medeniyetin sadâsı olan mûsikî san’atının içinde gizli bir şifre gibidir. İşte bu nedenle her kültürün şifresi farklıdır. Hiç bir şifre de diğer medeniyete âit şifre ile uyuşmamaktadır. Uyuşması da gerekmemektedir. Çünkü: Kozmosun yapısına uygun değildir. Binlerce âlem içinde olan sadâ âleminin tek bir şifresi olabilir mi? Elbette olamaz.
Farklı frekansların birleşmesi ile oluşan bir mûsikî motifinin, âbide bir san’at eserine dönüşmesi, binlerce yıl süren yaşanmışlıklardan süzülerek gelen birkaç dakikalık sadâsı ve sesli ana fikridir. Kâinatın mûsikî âhengi ile dönüyor olması, bu san’atın incelikleri peşinde koşmamız için önemli bir gerekçedir. Bir mûsikî eserinin veya icrâsının, dönem, bestecilik, icrâ, üslûb, tavır, biçim, ritm, ezgi atıfları, mûsikî tasvîri, usûl-güfte ilişkileri olmak üzere pek çok yönden tahlîli yapılabilir.
Medeniyetimizin sadâsının izini sürme ve yeni bulgulara ulaşabilme heyecânıyla yazılan bu kitapta, kadim ve köklü bir geçmişe sâhip Türk mûsikîsinin mûteber eserleri, şahsiyetleri ve icrâları yazara âit özgün sembol, kavram ve yöntemlerle tahlil edilmiştir.