“Birc¸ok uygarlıgˆa ev sahipligˆi yapmıs¸, go¨c¸ yolları u¨zerinde bulunan bu topraklarda; ins¸a edilmek istenen Tu¨rklu¨gˆu¨n; su¨rekli yerles¸ilmek istenen, mugˆlak, gu¨cu¨nu¨ de bu¨yu¨k o¨lc¸u¨de bu mugˆlaklıktan alan, yine mugˆlaklıgˆı o¨lc¸u¨su¨nde muhatap oldugˆu o¨znelerin bagˆ kurabildigˆi fakat yine bu mugˆlaklık nedeniyle c¸ogˆu o¨zne ac¸ısından
hep bir eksikligˆi getiren ve ancak o¨znelerin hu¨zu¨nlu¨ bir bagˆ kurabilmelerine olanak tanıyan bir pozisyon olarak du¨s¸u¨nu¨lmesi Tu¨rklu¨k tahayyu¨lu¨mu¨zu¨ genis¸letecektir.”
Türklu¨k: Hu¨zu¨nlu¨ Bir Bagˆ’da Yagˆmur Do¨nmez, Trabzon-C¸aykara o¨rnegˆinde canlı bir etnografi c¸alıs¸masıyla, etnoku¨ltu¨rel kimligˆin nasıl kuruldugˆunu, nasıl yenide
Tükendi
Gelince Haber Ver“Birçok uygarlığa ev sahipliği yapmış, göç yolları üzerinde bulunan bu topraklarda; inşa edilmek istenen Türklüğün; sürekli yerleşilmek istenen, muğlak, gücünü de büyük ölçüde bu muğlaklıktan alan, yine muğlaklığı ölçüsünde muhatap olduğu öznelerin bağ kurabildiği fakat yine bu muğlaklık nedeniyle çoğu özne açısından
hep bir eksikliği getiren ve ancak öznelerin hüzünlü bir bağ kurabilmelerine olanak tanıyan bir pozisyon olarak düşünülmesi Türklük tahayyülümüzü genişletecektir.”
Türklük: Hüzünlü Bir Bağ’da Yağmur Dönmez, Trabzon-Çaykara örneğinde canlı bir etnografi çalışmasıyla, etnokültürel kimliğin nasıl kurulduğunu, nasıl yeniden üretildiğini tasvir ediyor.
Türkçe konuşmakla “sohbet dili” olarak Rumca konuşmak, TürklükMüslümanlık-Lazlık-Rumluk, gündelik hayatta nasıl ayırt ediliyor, nasıl algılanıyor? Basit ve açık zıtlıklar mı bunlar, yoksa aralarındaki sınırlar bazen geçirgen hale geliyor, birbirlerine dolanıyor mu? Din, eğitim, sınıfsal konumlar, bu kimliklerin deneyimlenmesini nasıl etkiliyor?
Milli kimlik inşasının sadece tepeden aşağı bir iktidar tasarrufu değil, yer yer direnişlerle, yer yer pazarlıklarla biçimlenen dinamik yönünü gösteriyor kitap. “Türklük hali”nin veya “halleri”nin, toplumsal yaşam deneyimi içinde nasıl şekillendiğinin keşfine çıkıyor.