Ud, sadece bir müzik aleti gibi görünse de aslında ruha hitap eden tınısıyla bunu icra edenlerin ve iyi bir dinleyicinin anlayacağı zenginliğe sahiptir.
“Ud çalmakla ilgili hiçbir şey bilmeden, esin perilerinin sanatından hiç anlamadan bir sürü ud alan ve hepsini üst üste yığan birine veya ayakkabıcı olmamasına rağmen kunduracı tığı ve ayakkabı kalıbı alan birine, tacir olmamasına rağmen yelken alan birine tüm dünya haklı olarak akıldan ve mantıktan yoksun biri diye bakacaktır. Peki, böyle birinin, bu hazineyi nasıl kullanacağını bilmeden sandığına altın ve gümüş yığan, bunlara kutsalmış gibi davranan ve asla dokunmayan birinden ne farkı vardır?&r
Tükendi
Gelince Haber VerUd, sadece bir müzik aleti gibi görünse de aslında ruha hitap eden tınısıyla bunu icra edenlerin ve iyi bir dinleyicinin anlayacağı zenginliğe sahiptir.
“Ud çalmakla ilgili hiçbir şey bilmeden, esin perilerinin sanatından hiç anlamadan bir sürü ud alan ve hepsini üst üste yığan birine veya ayakkabıcı olmamasına rağmen kunduracı tığı ve ayakkabı kalıbı alan birine, tacir olmamasına rağmen yelken alan birine tüm dünya haklı olarak akıldan ve mantıktan yoksun biri diye bakacaktır. Peki, böyle birinin, bu hazineyi nasıl kullanacağını bilmeden sandığına altın ve gümüş yığan, bunlara kutsalmış gibi davranan ve asla dokunmayan birinden ne farkı vardır?”
Klasik Türk müziği ve halk müziği geleneğinin temel çalgılarından biri olan “ud” hem halk arasındaki hem de eğitim kurumları içerisindeki yaygınlığı itibarıyla önem arz etmektedir. Ud eğitimine katkı sağlayacağı düşünülerek hazırlanan bu kitapta, Türkiye’nin akademi içindeki ve dışındaki usta ud icracılarının ud eğitiminde üslup ve ekol tercihleri, materyal ve tekniklere ilişkin görüş ve değerlendirmeleri, ud eğitimine bakış açıları, ud eğitiminin sorunlarına ve bu sorunlara ilişkin çözüm önerilerine yönelik fikirleri yer almaktadır.
Horace’ın da belirttiği üzere elimizdeki zenginliğin farkında olmak gerektiğine inananlardanım. Faydalı olması dileğiyle…