“Bugu¨n, yarın ve du¨n
Üçu¨ de aynıdır, ebedî bir ân”
***
“Vakit” geçmiş ya da gelecekteki bir su¨renin devamlılığının herhangi bir ânı (nunc fluens) olup, iki farklı mu¨ddeti birbirinden ayırır.
“Ebediyet” ise bizim zamana tabî bakış açımızdan, başı ve sonu olmayandır ya da kendi içinde bir Şimdi’nin (nunc stans) uzatılmış halidir.
Zaman meselesi ve onun metafiziği hakkında yazılmış en derin kaynaklardan birisi olan bu kitapta Coomaraswamy, zaman kavramını Vedalar, Budizm, Yunan, Hristiyanlık ve İslamî geleneklerdeki karşılıklarıyla ele alıp, Geleneksel Okul perspektifi açısından anlamay
Tükendi
Gelince Haber Ver“Bugün, yarın ve dün
Üçü de aynıdır, ebedî bir ân”
***
“Vakit” geçmiş ya da gelecekteki bir sürenin devamlılığının herhangi bir ânı (nunc fluens) olup, iki farklı müddeti birbirinden ayırır.
“Ebediyet” ise bizim zamana tabî bakış açımızdan, başı ve sonu olmayandır ya da kendi içinde bir Şimdi’nin (nunc stans) uzatılmış halidir.
Zaman meselesi ve onun metafiziği hakkında yazılmış en derin kaynaklardan birisi olan bu kitapta Coomaraswamy, zaman kavramını Vedalar, Budizm, Yunan, Hristiyanlık ve İslamî geleneklerdeki karşılıklarıyla ele alıp, Geleneksel Okul perspektifi açısından anlamaya ve ortak yönleri bulmaya çalışıyor.