Ulus devletin hem kanun koyuculuk, hem ekonomik süreçler hem de kültürel inşaat sahasında yaşadığı sarsıntı ulus kimliğini de etkilemektedir. Küreselliğin ve yerelliğin aynı anda yaşandığı, toplumun giderek cemaatçi kimliklere sarıldığı ulus devlet krizinde ulus kimliğin de cemaatçi bir yapıya dönüşerek kendisini var etmeye çalıştığı görülmektedir.
Yığınsal iletim ortamının mesajları üzerinden eski kimlikleri yeniden görünür hale gelen ve kendi kimlikleriyle ilgili içerikleri takip etmeye başlayan farklı kültür çevreleri yeni araçla birlikte kendi kültürlerinin içerik üreticileri olarak yeni bir rol sahibi olmuştur. Yığınsal iletim araçlarının çeşitlenmesinde olduğu gibi ve hatta daha zengin bir tarzda yerel, ulusal ve küresel
Tükendi
Gelince Haber VerUlus devletin hem kanun koyuculuk, hem ekonomik süreçler hem de kültürel inşaat sahasında yaşadığı sarsıntı ulus kimliğini de etkilemektedir. Küreselliğin ve yerelliğin aynı anda yaşandığı, toplumun giderek cemaatçi kimliklere sarıldığı ulus devlet krizinde ulus kimliğin de cemaatçi bir yapıya dönüşerek kendisini var etmeye çalıştığı görülmektedir.
Yığınsal iletim ortamının mesajları üzerinden eski kimlikleri yeniden görünür hale gelen ve kendi kimlikleriyle ilgili içerikleri takip etmeye başlayan farklı kültür çevreleri yeni araçla birlikte kendi kültürlerinin içerik üreticileri olarak yeni bir rol sahibi olmuştur. Yığınsal iletim araçlarının çeşitlenmesinde olduğu gibi ve hatta daha zengin bir tarzda yerel, ulusal ve küresel içeriklerin İnternet aracılığıyla dünya çapında birbirine bağlanması, yalnız eski kimliklerin yeniden inşasını değil önceden deneyimlenmemiş toplumsal birliklere de kapı aralamıştır.
Farklı aidiyet çevrelerinde bir araya gelen insanlar, kendi makbuliyetlerini kendileri tanımlayarak kurdukları farklı sanal cemaatlerde istedikleri kimlik tasarımını inşa etmenin hazzını yaşamaktadır. Yeni iletişim araçları üzerinde yükselen küreselleşme, ulus devleti tıpkı ekonomik ve siyasi yönden esnemeye zorladığı gibi, ulus kimliği ve kültürü de değişime zorlamaktadır. Herkesin bir biçimde cemaat kimliklerine sarılmaya çalıştığı geç modern dönemde ulus kimliğin de savunmacı bir tarzda yeniden inşa edildiği görülmektedir.
Mail grupları, bloglar, bağımsız siteler veya sosyal paylaşım sitelerinin cemaat oluşumuna izin veren uygulamaları aracılığıyla kendilerini ulusalcı olarak tanımlayan insanların kurdukları sanal cemaatlerin sayısı artmaktadır. Bir kez hayal edilmiş bir cemaatte tahayyülün rutin hale gelmesiyle uyumlu olarak söz konusu sanal cemaatlerde ulus kimlik, ulus devlet, ulusal bağlılık, ulusal aidiyet gibi kategoriler yeniden hayal edilmektedir.