Çocuk edebiyatının yetişkin edebiyatından farklı olduğu düşünülmektedir. On-lara göre kitabın edebi yönü yanından çok ahlaki ve eğitici yönü önemlidir. Hâlbuki çocuk edebiyatı diğer edebiyat türlerinden ayrılamaz. Aynı değer yargı-larından geçer. İyi bir çocuk kitabının sadece eğitici ve ahlaki değerler vermesi yeterli değildir. Edebi te-melleri oluşturması da beklenir.
Demek ki iyi bir çocuk kitabı çocuğun ilgi ve ruhsal ihtiyaçlarını karşılayan fakat her şeyden önce çocuğun zevkle okuduğu eserdir.
Roman, öykü, deneme ve şiir yazmak yeni bir dünya tasarlamak için, yolu dikenli bir yolculuğu gö-ze almaktır. Edebiyat bağlamında en iyi tür ve zor olanı çocuk edebiyatıdır. Sanki büyükler çocuk kitapla-rını okuyorlarmış gibi. Ası
Tükendi
Gelince Haber VerÇocuk edebiyatının yetişkin edebiyatından farklı olduğu düşünülmektedir. On-lara göre kitabın edebi yönü yanından çok ahlaki ve eğitici yönü önemlidir. Hâlbuki çocuk edebiyatı diğer edebiyat türlerinden ayrılamaz. Aynı değer yargı-larından geçer. İyi bir çocuk kitabının sadece eğitici ve ahlaki değerler vermesi yeterli değildir. Edebi te-melleri oluşturması da beklenir.
Demek ki iyi bir çocuk kitabı çocuğun ilgi ve ruhsal ihtiyaçlarını karşılayan fakat her şeyden önce çocuğun zevkle okuduğu eserdir.
Roman, öykü, deneme ve şiir yazmak yeni bir dünya tasarlamak için, yolu dikenli bir yolculuğu gö-ze almaktır. Edebiyat bağlamında en iyi tür ve zor olanı çocuk edebiyatıdır. Sanki büyükler çocuk kitapla-rını okuyorlarmış gibi. Asıl çocuk kitapları dediğimiz yapıtları büyüklerin okuması gerekir.
Edebiyat ve Şiir bilimcisi Asım Öztürk *Yeryüzü Çocukluğum* adlı çok güzel bir yapıtla çıkıyor kar-şımıza. Öztürk bizi evrenin derinliklerinde yaşatıyor adeta.
Yaşamı masaya yatırmak önemli değil ama, masaya yatırılan yaşamın sanatsal ameliyatı önemli. Asım Öztürk, kurgusu, dili ve gözlemlerindeki derinlikle, bu ameliyatı başarıyla sonlandırıyor.
Çekici bir roman, edebiyat bağlamında, anlamlı bir sanat emeğiyle karşı karşıyasınız.
Taki Akkuş