Yönetime Benlik Yaklaşımında ele aldığımız benlik, çalışma hayatını şekillendiren önemli bir değişken olarak karşımıza çıkıyor. Benlik değişkeni kendini ya tevazu ya da kibir olarak gösterir. Benliğin kendini göstereceği üçüncü yolu bulunmaz.
Tevazunun ya da kibrin iyiliğini ya da kötülüğünü, benliğin hukuka karşı gösterdiği saygısı belirler. Örneğin hakkı veya hukuku çiğneyene karşı tevazu gösterilmez. Bu tevazu kötüdür. Bunun yanında hakkı ya da hukuku çiğneyene karşı kibir göstermek gerekir. Bu kibir iyidir.
Günümüzde, benliği yok etmeyi düşünmek veya öldürmeyi düşünmek bir erdem olarak algılanıyor. Böyle bir algı yanlıştır. Benliksiz hayat olmaz, benliksiz yönetici olmaz, benliksiz yönetim olmaz, benliksiz hukuka saygı ol
Tükendi
Gelince Haber VerYönetime Benlik Yaklaşımında ele aldığımız benlik, çalışma hayatını şekillendiren önemli bir değişken olarak karşımıza çıkıyor. Benlik değişkeni kendini ya tevazu ya da kibir olarak gösterir. Benliğin kendini göstereceği üçüncü yolu bulunmaz.
Tevazunun ya da kibrin iyiliğini ya da kötülüğünü, benliğin hukuka karşı gösterdiği saygısı belirler. Örneğin hakkı veya hukuku çiğneyene karşı tevazu gösterilmez. Bu tevazu kötüdür. Bunun yanında hakkı ya da hukuku çiğneyene karşı kibir göstermek gerekir. Bu kibir iyidir.
Günümüzde, benliği yok etmeyi düşünmek veya öldürmeyi düşünmek bir erdem olarak algılanıyor. Böyle bir algı yanlıştır. Benliksiz hayat olmaz, benliksiz yönetici olmaz, benliksiz yönetim olmaz, benliksiz hukuka saygı olmaz, benliksiz tevazu ya da kibir olmaz.
Yönetim bilgisi, bilimsel yaklaşımlar dışında şayet sanatsal yaklaşımlarla incelenmiş olsa idi benliğin önemi anlaşılacaktı. Yönetimin sanat tarafını incelemek benliği incelemek demektir. Yönetime Benlik Yaklaşımı ile yönetimin sanat tarafı veya özgün tarafı incelerken tevazunun ve kibrin yönetim açısından etkisi de incelenmek zorundadır. Bu açılardan eserde; tevazu, kibir ve benlik Yönetim Kültürü açısından incelenmiştir.